Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; thumbnailer_widget has a deprecated constructor in /home/hormoz2s/domains/nimahormozi.ir/public_html/wp-content/themes/pinthis/functions.php on line 399

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; googleadsense_widget has a deprecated constructor in /home/hormoz2s/domains/nimahormozi.ir/public_html/wp-content/themes/pinthis/functions.php on line 477
سئو چیست؟ همه چیز راجع به مفاهیم و اصول seo | طراحی وب سایت | طراحی سایت
Menu

 

سئو چیست؟ همه چیز راجع به مفاهیم و اصول seo

سئو چیست؟
سئو برگرفته از عبارت جستجو Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:
سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو

سئو

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.
سئو به جادویی گفته می شود که شما می بایست بر روی آن کار کرده تا گوگل را مجاب به دوست داشتن مطالب سایت خود کنید و در نتیجه گوگل آن را در نتایج اولیه صفحات جستجو به ازای کلمات کلیدی مرتبط قرار دهد.
موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.
الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

مقدمه سئو
حال این جادوی سئو چه شکلیست و چرا از اهمیت برخوردار است؟
همانطور که ذکر شد، اغلب فعالیت آنلاین کاربران با یک جستجو آغاز شده و نزدیک به ۷۵ درصد جستجو ها از از طریق گوگل انجام می گردد. همچنین پنج آیتم اول نتایج گوگل، ۶۷ درصد تمام کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. با کنار هم گذاشتن این دو حقیقت مطمئنا به اهمیت سئو پی خواهید برد.

سئو

سئو

در فضای آنلاین یک جک مرتبط با این موضوع وجود دارد که به گونه ای بیان کننده اهمیت حضور در صفحه اول نتایج گوگل است: “اگر نیاز به مکانی برای مخفی کردن یک جسد دارید، آن را در صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل قرار دهید!”
اگر پست های وبلاگ شما یا صفحه محصولات فروشگاه اینترنتیتان در صفحات دوم به بعد نتایج جستجو قرار دارد، در حقیقت هیچ رتبه ای کسب نکرده و شانسی برای دیده شدن ندارید.

چرا سئوی سایت اهمیت دارد؟
سایت بدون سئو، مانند انسانی است که انتهای چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود. با رعایت کردن نکات سئو است که می‌توانید سایتتان را از این چاه عمیق نجات دهید و در نتایج گوگل به صدر بیاورید تا صدایش را به گوش کاربرانی که به دنبال مطالب شما هستند برسانید.
روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق گوگل نیازهایشان را جست و جو می کنند، اضافه می‌شود. بر اساس آمار رسمی سایت گوگل روزانه چیزی حدود ۳.۵ میلیارد سرچ در گوگل انجام می‌شود. حالا راحت می‌توانیم درک کنیم که چرا بیل گیتس می‌گوید که “اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد.”

سئو

سئو

 

اوایل شروع سئو
همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست؟
هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

سئو

سئو

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.
بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸.۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
 در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
 باعث ایجاد برند می شود.
 باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
 باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
 باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
 بهترین ابزار برای تبلیغات است.

 

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

سئو کلاه – سفید چیست ؟ (White Hat)
در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می‌کند.
سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)
به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود.
اگر به سئو نگاه های یک شبه دارید، احتمالا در نهایتا کارتان به سئو کلاه سیاه خواهد کشید. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و کاربران حقیقی را در نظر نمی گیرد. بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد. این گونه فعالیت ها برای کسب و کارهایی که آینده ای را برای خود تصور می کنند، مناسب نیست.
نتیجه نهایی این گونه فعالیت های اسپم پس از کسب نتایج غیر طبیعی، جریمه شدن سایت خواهد بود. در این گونه فعالیت ها معمولا بایست هزینه های را متقبل شوید و از آنجا که موتورهای جستجو همواره در حال به روز رسانی هایی برای مقابله با این گونه فعالیت ها هستند، همیشه می بایست به دنبال راهی برای دور زدن قوانین جدید باشید.
سمت و سوی خود را از بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید، هوشیارانه انتخاب کرده تا در آینده تاسف نخورید.

عوامل موفقیت در سئو

عوامل موفقیت در سئو

زندگی مطلقا سیاه یا مطلقا سفید نیست. همین مسئله ای در سئو نیز وجود دارد. چیزی بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه وجود دارد که ما از آن با نام سئو کلاه خاکستری یاد می کنیم.
در متد سئو کلاه خاکستری از روش ها و تکنیک هایی استفاده می شود که نه کاملا سفید است و نه کاملا سیاه! اگر بهتر بخواهم توضیح بدهم، سئو کلاه خاکستری عبارتست از استفاده از تکنیک هایی که هنوز به عنوان روش های کلاه سیاه شناخته نشده اند!
به همین دلیل فضای بزرگی برای سئو کلاه خاکستری وجود دارد که می توان دزدکی در آنها حرکت کرد.

مقایسه سئو داخلی و سئو خارجی
سئو داخلی بر روی فاکتورهایی از رتبه بندی گوگل متمرکز است که مستقیما به وضعیت صفحه مورد نظر برای بهینه سازی وابسته است. مانند هدینگ ها، محتوا و ساختار صفحه.
سئو خارجی بر روی فاکتورهایی متمرکز است که گوگل در خارج از سایت شما به آن توجه می کند. این فاکتورها به دیگر منابع مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ های فعال در زمینه کاری شما و سابقه فرد جستجو کننده وابسته است.

مقایسه سئو داخلی و سئو خارجی

مقایسه سئو داخلی و سئو خارجی

مثلث موفقیت در سئو

مثلث موفقیت در سئو

سئو داخلی
چهار مورد در سئو داخلی وجود دارند که بیشترین اهمیت را به خود اختصاص داده اند. اولین و مهمترین فاکتور در سئو داخلی، محتواست.

۱. محتوا
احتمالا تاکنون جمله معروف محتوا پادشاه است را شنیده اید. بیل گیتس این مسئله را در سال ۱۹۹۶ پیشبینی کرد و این موضوع همچنان برقرار است. اما چرا محتوا پادشاه است؟
به این خاطر که کاربر استفاده کننده از موتور جستجوی گوگل وقتی خوشحال و راضی می شود که نتایج مورد نیاز خود را به بهترین شکل ممکن مشاهده می کند.
گوگل تمام تلاش خود را می کند تا بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهد.
تمام هم و غم گوگل ارائه بهترین تجربه کاربری است تا عالی ترین محتوا را برای شما به نمایش گذارد. این مطلب بدین معنیست که وظیفه شماره یک شما برای انجام بهترین سئو، ایجاد محتوایی با کیفیت است. مطمئنا این وظیفه خسته کننده بوده و زحمت زیادی را می طلبد.
بهترین نوع بازاریابی نیز نمی تواند یک محصول بد را به فروش برساند. به همین نسبت بهترین و پیشرفته ترین سئو نیز برای یک محتوای بی کیفیت و بلا استفاده، بی فایده است.
در اینجا به معرفی فاکتورهایی می پردازیم که موجب افزایش اعتبار یک محتوا از دید گوگل می شود.

۱-۱. کیفیت محتوا
محتوای با کیفیت در طول زمان موجب فاصله گرفتن سایت شما از دیگر رقبا شده و به همین دلیل یک نقطه شروع خوب برای هر اقدام سئو موفقیت آمیزی است. اما تهیه محتوای با کیفیت، اصلا کار آسانی نیست. جدا از همه، شما می بایست در کسب و کار خود یک فرد با تجربه و پر از اطلاعات بایست باشید تا بتوانید دست به تولید محتوای با کیفیت بزنید.
با این حال نیازی نیست که از نقطه صفر شروع کنید. مطالعه محتوای حال حاضر موجود در وب اولین قدم برای شروع اینکار است. سپس می توانید با نوشتن محتوایی که از تمام محتوای موجود بهتر، کامل تر، بلندتر و با کیفیت تر است، شروع خوبی برای سبقت از بقیه داشته باشید.
شاید هم ایده های نویی در سر داشته باشید. تولید محتوا حول ایده های نو نیز می تواند تلاش بسیار خوبی در این زمینه باشد. در هنگام شروع به نوشتن محتوا دقت داشته باشید که از تمام عناصر یک محتوای باکیفیت در آن استفاده کنید.

۱-۲. جستجو و یافتن کلمات کلیدی
پیدا کردن کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران پیش از نوشتن محتوا می بایست انجام شده و امری بسیار مهم برای تولید محتوای با کیفیت تلقی می گردد.
به این دلیل که کلمات کلیدی اصلی می بایست در عنوان صفحه و همینطور متن آن به اندازه کافی به کار روند، از این رو کلمه کلیدی انتخابی مورد نظر از قبل می بایست انتخاب گردد.

۱-۳. استفاده از کلمات کلیدی
گوگل نسبت به سالهای گذشته هوشمند تر شده است. با اینکه استفاده از کلمات کلیدی انتخابی در طول متن محتوا امری ضروریست، اما استفاده بیش از حد و افراطی از آن موجب وارد شدن آسیب به رتبه صفحه می گردد.
استفاده بی رویه از کلمات کلیدی دیگر این روزها کاربردی ندارد. امروزه استفاده از کلمات کلیدی بیشتر به شکل مفهومی بایست صورت گیرد. گوگل نسبت به گذشته ارتقا زیادی در درک عبارت مورد جستجوی کاربر پیدا کرده است.
گوگل علاوه بر خود کلمات کلیدی، به عبارات مشابه و مترادف با آن نیز نگاه می کند و منظور کاربر را در استفاده از آنها درک می کند.
تنها بر روی خواسته کاربران تمرکز کرده و کلمات کلیدی خود را چند بار به صورت طبیعی در طول متن به کار ببرید.

۱-۴. به روزرسانی منظم محتوا
وبسایت Hubspot در طول یک تحقیق نشان داده است که پست محتوا به شکل مرتب می تواند بر روی رتبه گوگل موثر باشد.
با این حال تولید محتوای جدید تنها یکی از راه های سیگنال دهی به گوگل از بابت فعال بودن سایت است. راه های زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها به بروزرسانی مطالب منتشر شده پرداخت.
آقای Brian Dean از وبسایت Backlinko تنها ۳۰ پست را در طول دو سال منتشر کرده است. با این حال او همواره این پست ها را به روز کرده و با نوشتن مطالب جدید و بازنویسی مطالب قدیمی، آن ها را غنی تر می کند.
با اینکه تولید منظم محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است، شما می توانید با پست کردن تنها یک مطلب جدید در ماه و به روزسانی مطالب قبلی، نتایج شگفت انگیزی را کسب کنید.

۱-۵. پاسخ مستقیم
گوگل در بعضی از مواقع پاسخ مستقیمی به سوالات کاربران را در صفحه نتایج جستجو به نمایش می گذارد. اگر محتوای تولید شده توسط شما کاملا برای گوگل واضح باشد، گوگل آنها را به عنوان یک پاسخ به سوالات کاربران و درست زیر کادر جستجو نمایش می دهد.

پاسخ مستقیم در گوگل

پاسخ مستقیم در گوگل

مت کاتس کارمند اسبق تیم مقابله با اسپم گوگل در گذشته اعلام کرده بود که وبمسترانی که از اصطلاحات عامیانه در محتوا استفاده می کنند، در مسیر درستی قرار دارند.
به همین دلیل است که مطالب آموزشی بلند و همراه با جزییات زیاد روز به روز محبوب تر می شوند. بنابراین دقت داشته باشید که با زبان خود کاربران دست به نوشتن بزنید. استفاده از کلمات سخت و عبارات با معانی پیچیده شما را در بازی سئو، به عنوان فردی باهوش به نمایش نمی گذارد.

۲. انتخاب کلمات کلیدی
در قسمت های قبلی گذری کوتاه بر روی موضوع انتخاب کلمات کلیدی داشتیم. اما این موضوع به قدری مهم است که جا دارد آن را در یک بخش جداگانه بررسی نماییم. به همین دلیل است که بعضی ها ۹۰% بحث سئو را حول و حوش انتخاب کلمات کلیدی می دانند.
کلمه کلیدی بیان می کند که هر قسمت از محتوا درباره چیست. کلمه کلیدی توصیف کننده هویت برند شماست. کلمات کلیدی حتی در لینک سازی نیز بسیار مهم هستند. در حالت کلی کلمات کلیدی در انتخاب هر تاکتیک سئو و نحوه چگونگی پیاده سازی آنها موثرند.
یکی از اشتباهات اغلب افراد اینست که پس از مدتی دست از یافتن کلمات کلیدی جدید بر میدارند. افراد ممکن است دست به طراحی مجدد سایت زده یا اینکه یک کمپین بازاریابی جدیدی را استارت بزنند. آنها معمولا یک یا دو هفته فعالیت کرده و پس از آن متوقف می شوند.
تصور این گونه افراد اینست که یافتن کلمات کلیدی یک پروسه یک باره است. در حالی که حقیقت ماجرا خلاف این می باشد. بهترین سئوکارها همیشه در حال یافتن کلمات کلیدی جدید و یا ویرایش موارد قبلی هستند. آنها همواره به ارزیابی تناسب کلمه کلیدی انتخابی با محتوای موجود می کنند.
در اینجا به بیان اشتباهات می پردازیم که حتی باهوش ترین افراد نیز از آن در امان نیستند.

۲-۱. اشتباه اول: انتخاب کلمه کلیدی نادرست
تصور کنید که شما عرضه کننده خدمات مشاوره ای هستید. سرویس شما هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در سال است. این هزینه در ماه چیزی کمتر از ۹ میلیون تومان می شود. این مقدار با توجه به اینکه غیر معقول نیست، اما پر واضح است که گران می باشد. حال اگر در کلمه کلیدی خدمات مشاوره ای رایگان به رتبه یک گوگل برسید، حدس بزنید که چه نوع مخاطبینی را جذب خواهید کرد؟
مطمئنا افراد به دنبال خدمات مجانی شما را یافته و پس از کلیک بر روی سایت شما و مشاهده قیمت ها، هزینه ای نخواهند کرد. این کلمه کلیدی ممکن است هزاران نفر را در ماه به سمت سایت شما بکشاند، اما با این حال این افراد، مخاطبین مناسبی برای سایت شما نیستند. بنابراین منطقی نیست که سایت شما در این کلمه کلیدی رتبه بالایی کسب کند.
بهتر است که کلمه کلیدی خود را معطوف به سایر موارد کنید، حتی اگر جستجوی آنها در ماه خیلی زیاد نباشد. تصور کنید که تنها یک یا دو نفر از کسانی که سایت شما را می یابند به مشتری تبدیل شوند. با همین یکی دو مشتری نیز قدمی رو به جلو برداشته اید.

۲-۲. اشتباه دوم: نادیده گرفتن رقبا
تصور می کنیم که کلمه کلیدی مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید. این کلمه کلیدی کاملا با سایت شما مرتبط بوده و در راستای فروش محصولات و خدمات شماست. حال کار مهم بعدی چیست؟
در اینجا می توانید از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و یا حتی ابزار رایگان keywordtool.io استفاده کرده و اطلاعاتی درباره دیگر کلمات کلیدی مشابه و حجم جستجوی آنها کسب کنید.
به طور طبیعی افراد جذب کلمات کلیدی می شوند که بیشترین تعداد جستجو را دارند. اما نکته مهمی که اغلب نادیده گرفته می شود اینست که توانایی کسب رتبه در یک کلمه کلیدی اغلب به میزان رقابت در آن وابسته است.
مشکل از جایی شروع می شود که سایت خود را با دیگر سایت های رقیب که در صفحه اول گوگل در این عبارت قرار دارند مقایسه می کنیم.
اعتبار صفحه و دامنه سایت های رقیب و همینطور تعداد لینک های آنها در دیگر سایت ها بسیار بالاست. مطمئنا ماه ها یا شایدم سالها زمان ببرد که یک وبسایت بخواهد به صفحه اول حتی نزدیک شود. در نتیجه احتمال رسیدن به صفحه اول در حد صفر می باشد.
اغلب افراد در چنین شرایطی به سراغ کلمات کلیدی بلندتر می روند. آنها تصور می کنند که به خاطر حجم کمتر جستجوی این گونه عبارات بلندتر، میزان رقابت نیز در آنها کمتر می باشد. اما متاسفانه همیشه اینطور نیست.

پس چه کلمه کلیدی را انتخاب کنیم؟
کلمات کلیدی را انتخاب کنیم که:
۱. مرتبط با کسب و کار وبسایت باشد.
۲. خیلی رقابتی نباشد.
۳. نسبت به زحمت مورد نیاز ترافیک مناسبی را برای سایت به ارمغان بیاورد.
۲-۲. نکته مهم انتخاب کلمه کلیدی: بر روی قصد و هدف از جستجو تمرکز کنید
اغلب افراد بر روی خود کلمات کلیدی تمرکز می‎کنند. اما این کاری نیست که شما بایست انجام دهید. به جای توجه کردن به کلمات مورد جستجوی کاربران، قصد و هدف آنها را از جستجو مشخص کنید.
یافتن هدف کاربران از جستجوی یک کلمه کلیدی می تواند سایت شما را از یک کسب کننده ترافیک به یک منبع درآمد بزرگ تبدیل کند. برای تبیین بهتر موضوع یک سناریو مطرح کرده و به بیان تفاوت ها می پردازیم.
تصور کنید که شما صاحب یک سایت مشاغل هستید. درامد سایت شما به واسطه لیست کردن مشاغل مختلف می باشد. بنابراین می بایست ترتیب مشاغل شما از بهترین سایت های موجود مانند Indeed نیز بهتر باشد تا کاربران به جای این سایت های معروف به سراغ سایت شما بیایند.
تبلیغ گوگل نیز بر خلاف این حقیقت که کاربر به دنبال بررسی گزینه های ممکن می باشد، به نمایش درامده است. این گونه شرکت ها لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بدون در نظر گرفتن قصد کاربر تهیه کرده و تبلیغ خود را برای همه آنها نمایش می دهند. این گونه شرکت ها بهتر است که با مشاهده گزینه های بیشتر، تبلیغ هدفمندتری را عرضه کنند.
هدف گذاری برای هر یک از این موارد موجب تغییر در انتخاب کلمه کلیدی می شود. صفحات و پست هایی که برای این عبارت ایجاد می کنید می بایست مشخصا برای حیطه به خصوصی از مخاطبین نوشته شود و کلمات کلیدی هر یک با بقیه متفاوت خواهد بود.
احتمال موفقیت شما در مواردی که رقابت کمتری در آنها وجود دارد، مطمئنا بیشتر خواهد بود. همچنین در این شرایط مخاطبین شما نیز نسبت به اقلام عرضه شده توسط شما علاقه بیشتری نشان خواهند داد. همه این موارد موجب کسب لینک های بیشتر، رتبه بهتر و در نتیجه درامد بالاتر می گردد.

۳. سئو کدهای HTML
هنگامی که از کیفیت بالای محتوای خود اطمینان حاصل کردید، حال وقت بررسی وضعیت کدهای سایت است.
در اینجا نگاهی می اندازیم به چهار قسمت HTML که در صفحه هر محتوایی می بایست بهینه سازی گردند.

۳-۱. تگ عنوان (title tag)
تگ عنوان به مانند تیتر یک روزنامه است. این عنوان در تب مرورگرها نمایش داده می شود. تگ HTML متناسب با این عنوان تگ title نامیده می شود. اما وقتی پای وبلاگ ها یه میان می آید، منظور از عنوان همان تگ H1 می باشد. هر صفحه از سایت می بایست دارای یک تگ H1 بوده تا عنوان صفحه برای گوگل واضح باشد.

۳-۲. متای توضیحات (Meta Description)
متای توضیحات به مانند چکیده ای از محتوای هر صفحه می باشد که در نتایج جستجو نیز نمایش داده می گردد. بهینه سازی متای توضیحات و عدم این کار تفاوت بین سئو خوب و بد می باشد.

متای توضیحات (Meta Description)

متای توضیحات (Meta Description)

اگر متای توضیحات بهینه باشد، به صورت بریده و همراه با سه نقطه در نتایج جستجو نمایش داده نشده و همواره به صورت یک جمله کامل نمایش داده می گردد. متای توضیحات بهینه شده، همچنین همواره شامل کلمه کلیدی هر متن نیز است.
خیلی خود را درگیر محدودیت ۳۲۰ کارکتری متای توضیحات نکرده و در نوشتن آن به جای موتورهای جستجو، همواره کاربران واقعی را مخاطب نوشته های خود قرار دهید.
در صورتی که از وردپرس استفاده می کنید، افزونه سئو Yoast SEO ابزارهای خوبی برای هر چه بهینه تر نوشتن متای توضیحات دارد.

افزونه سئو Yoast SEO

افزونه سئو Yoast SEO

ما به شخصه در اغلب سایت های وردپرسی مشتریانمان از این افزونه سئو وردپرس استفاده می کنیم، چرا که یکی از بهترین ها در بازار می باشد. این افزونه محبوب ترین افزونه وردپرسیست، همواره بروز رسانی شده و دارای ویژگی هاییست که به مدیریت زمان کمک زیادی می کند.
مهمترین ویژگی ها در افزونه Yoast SEO
کمک به شما برای ارسال سئو
بررسی محتوای پست از نظر سئو ، لینک دهی صحیح و …
پیش نمایش مطلب در موتور های جستجو در پنل وردپرس
مدیریت عناوین تمامی بخش های وردپرس
قابلیت تعیین index , noindex , follow , nofollow تمامی بخش ها
امکان مدیریت عنوان ، توضیحات ، کلمه کلیدی ، کلید واژه کانونی و… در موتور های جستجو
ساخت نقشه XML به صورت حرفه ای در وردپرس
بهینه سازی خوراک FEED سایت
بهینه سازی سایت وردپرسی برای شبکه های اجتماعی و موتور های جستجو
امکان استفاده از خاصیت breadcrumb برای موتور های جستجو و سایت
قابلیت ویرایش فایل های robots.txt و htaccess. از پیشخوان وردپرس
قابلیت درون ریزی و برون ریزی
پشتیبانی از چندین زبان از جمله زبان شیرین فارسی
اضافه شدن قابلیت انتقال نوشته ها و خطاها به آدرس های مشخص و خاص
یکسان و یکپارچه سازی با بخش ابزار وبمستر گوگل

۳-۳. اسکیما (Schema)
خودتان را بگذارید جای گوگل. وقتی با یک محلۀ جدید روبرو می‌شوید چه کار می‌کنید؟ به احتمال زیاد سعی می‌کنید آنجا را بشناسید و به ذهنتان بسپارید. چطور؟ از روی علایم و تابلوهایی که در آن‌جا نصب شده‌اند. گوگل نیز به همین شکل عمل می‌کند. گوگل از روی علایم و نشانه‌هایی که در سایتمان قرار داده‌ایم محتوای سایتمان را می‌فهمد و قصد و منظورمان را متوجه می‌شود. همانطور که ما نیازی نداریم تمام جزئیات یک محله، خیابان یا کوچه را به ذهنمان بسپاریم و با چند نشانه آنجا را به خاطر می‌آوریم، گوگل نیز نیازی به ذخیره کردن خط به خط محتوای ما ندارد. گوگل یک سری نشانه‌ها را به حافظۀ خود می‌سپارد و بر اساس آن‌ها نتایج را در SERPs صفحه نتایج طبقه‌بندی می‌کند. استفاده از اسکیما تاثیر زیادی روی سئوی سایت دارد و باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر با سایتتان ارتباط برقرار کرده و بهتر آن را درک کنند.

۴-۳. تگ های هدر
تیترها یکی از مواردی هستند که هر صفحه فرود یا لندینگ پیج (اولین برخورد بازدیدکننده با سایت) خوبی به آن نیاز دارد. تیتر ها نه تنها بر روی شکل دهی به ساختار محتوا تاثیر گذارند، بلکه بر روی سئو نیز تاثیر مثبتی دارند.
در مقایسه با تگ H1، تگ های H2، H3، H4 و الی آخر قدرت سئو کمتری دارند، اما همچنان تاثیرگذار هستند و شما می بایست از آنها استفاده کنید.

۳-۵. چگونه به تشخیص پیشرفت های کدهای HTML بپردازیم؟
کنسول جستجوی گوگل (سابقا با عنوان وبمستر تولز گوگل) دارای بخشی با عنوان HTML Improvements است که خطاهای مرتبط با موارد بالا را به شما گزارش می دهد. گوگل از داده های متای سایت (عنوان صفحه، متای توضیحات و…) استفاده کرده تا به دسته بندی بهتر مطالب آن بپردازد.
در داخل این گزارش شما می توانید به سرعت مشکلات زیر را تشخیص دهید:
• محتوای تکراری در بین صفحات بسیاری از سایت
• طولانی بودن عنوان صفحه و متای توضیحات
• کوتاه بودت عنوان صفحه و متای توضیحات
• عدم وجود کلمات کلیدی در این داده های متا

۴. ساختار سایت
با اینکه این بخش به راحتی این پتانسیل را دارد به یک مبحث بسیار فنی و پیچیده تبدیل شود، اما کارهای کوچکی را در این زمینه می توان انجام داد تا به بهبود سایت یا در اصطلاح عامیانه (و البته اشتباه) افزایش سئو پرداخت.
یک ساختار خوب وب سایت موجب تجربه کاربری خوب برای کاربری که در حال گشت و گذار در سایت است می شود. این مسئله بیشتر بر روی سرعت بارگذاری سایت، وجود ارتباط امن و طراحی موبایل پسند متمرکز است.
در حالت ایده حال شما حتی قبل از خرید دامین برای سایت نیز، ساختار آن را در ذهن خود مجسم می کنید. این کار به شما کمک می کند که خود را جای کاربر گذاشته و با استفاده از مهندسی معکوس، انتظارات او را پیش بینی کنید.
پیاده سازی ساختار سایت متناسب با انتظارات کاربران موجب ارتقا تجربه کاربری (UX) سایت می شود. همچنین با تکیه بر چند نکته و توجه به آنها میتوان تجربه کاربری سایت را تا حد زیادی ارتقا بخشید. هر چه این مقدار بیشتر باشد، رتبه سایت نیز بهتر خواهد بود.

۴-۱. پایش آسان سایت
گوگل دارای ربات های نرم افزاریست که به پایش سایت از یک لینک به لینک دیگر آن می پردازند. بسته به اینکه پایش آنها در وبسایت چقدر مطلوب باشد، آنها گزارش بهتری از وضعیت سایتتان به گوگل خواهند داد.
هرچه سیستم لینک های داخلی سایت مطلوب تر باشد، پایش صفحات برای ربات های گوگل آسانتر خواهد بود و گوگل درک بهتری از سایت خواهد داشت.
در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس استفاده می کنید، تنها با یک پلاگین ساده به تولید نقشه سایت پرداخته و عملیات پایش را برای ربات های گوگل بسیار ساده تر کنید. در صورت عدم استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نیز می توانید از وبسایت هایی نظیر XML sitemap generator برای تولید نقشه سایت بهره ببرید.
برای مشاهده پایش به صورت عملی نیز می تواند از ابزار Seo Crawler استفاده کنید.

۴-۲. محتوای تکراری
در مورد محتوای تکراری و تاثیر منفی آن بر روی رتبه سایت، قصه های زیادی وجود دارد. یکی از اشتباهات معمول در این حوزه اینست که هر چیزی در وبسایت می بایست کاملا اورجینال باشد.
پست مجدد محتوای سایت و انتشار آن به صورت پست مهمان در دیگر سایت ها به سئو سایت لطمه ای نمی زند، مگر اینکه به شکلی افراطی مورد استفاده قرار گیرد.
به عنوان مثال اگر مطالب سایت خود را همزمان در وبسایت هایی بزرگ منتشر کنید، ممکن است به رتبه آن صفحه از سایت شما آسیب وارد شود، چرا که گوگل مطالب سایت های بزرگ را به خاطر اعتبار بیشترشان زودتر ایندکس می کند.
برای حل مشکل محتوای تکراری چندین راه وجود دارد و انتخاب کدامیک از آنها، به منبع مشکل وابسته است. بنابریان اگر کنسول جستجوی گوگل گزارشی از هزاران صفحه تکراری در سایت شما دهد، با یک مشکل بزرگ رو به رو هستید. اگر دارای چندین نسخه از یک محتوا در سایت هستید، تگ کانونیکال می تواند نسخه اصلی آن را به گوگل معرفی کند.
خوشبختانه پلاگین هایی مانند Yoast SEO در وردپرس انجام این کار را بسیار ساده می کنند. شما می توانید به سادگی یو آر ال اصلی مطلب را در هر یک از دیگر نسخه ها قید کنید و از این پس وردپرس به صورت اتوماتیک کد مربوطه را در صفحات مورد نظر قرار می دهد.

افزونه سئو Yoast SEO

افزونه سئو Yoast SEO

محتوای تکراری و لینک های از کار افتاده یا آدرس های دارای خطای ۴۰۴ دو تا از رایج ترین مشکلات اغلب سایت ها هستند.

۴-۳. موبایل پسند بودن سایت
صادقانه بگوییم، اگر وبسایت شما موبایل پسند نیست، مطمئنا با شکست مواجه خواهید شد. بیش از ۵۴% کاربران فیسبوک در حال حاضر از طریق موبایل هایشان به این شبکه اجتماعی دسترسی دارند. با توجه به اینکه فیسبوک در حال حاضر دارای ۱.۶۵ میلیارد کاربر فعال در ماه است، می توان نتیجه گرفت که تنها به این واسطه، نزدیک به ۹۰۰ میلیون کاربر دارای موبایل هوشمند داریم.
این روزها در نظر داشتن کاربران موبایلی یک امر ضروریست. با اینکه ابزارهای زیادی برای تست موبایل پسند بودن سایت وجود دارد، ما ابزار Mobile-Friendly Test گوگل را به شما پیشنهاد می کنیم.

موبایل پسند بودن سایت

موبایل پسند بودن سایت

 

۴-۴. سرعت سایت
خود را گول نزنید. همه ما می دانیم که سرعت سایت بسیار مهم است. اگر اینطور فکر نمی کنید، آخرین باری را که به خاطر بارگذاری یک صفحه، سی ثانیه معطل شده اید را به یاد بیاورید.
امروزه میزان زمان استاندارد ۳ ثانیه است. اگر سایت شما دیرتر از ۳ ثانیه لود شود، احتمال دارد که بازدید کننده خود را از دست بدهید. البته همه کاربران به این شکل عمل نمی‌کنند و طبیعتا عنوان مقاله شما و چیزی که دنبالش بودید هم اهمیت دارد.
پیش‌تر در سال‌های گذشته این مقدار تا ۷ ثانیه بود اما امروزه سرعت بسیار مهم شده است. به‌صورت میانگین هر یک ثانیه دیرتر از این زمان می‌تواند ۷ درصد از بازدیدکنندگان شما را از سایت دور کند. یعنی آن‌ها صفحه را می‌بندند و دیگر منتظر نمی‌مانند.
امروزه ما برای وقت خود ارزش بیشتری قائلیم و از این رو سرعت پایین سایت، قطعا نرخ تبدیل کاربر به مشتری را پایین می آورد. تحقیقات اخیر گوگل کاملا بیانگر این مسئله است. این تحقیق نشان میدهد که سرعت بارگذاری سایت تا هفت ثانیه می تواند موجب احتمال فرار کاربران از سایت را تا ۱۱۳ درصد افزایش دهد.
طبق یافته های این تحقیقات، سرعت میانگین بارگذاری سایت در بین سایت های مورد آزمایش ۲۲ ثانیه بوده است. این مقدار تقریبا ۳ برابر بیشتر از مثال قبل می باشد.
شما می توانید با استفاده از ابزار Test My Site گوگل به بررسی سرعت سایت خود از دید یک کاربر متصل به اینترنت با سرعت متوسط به پایین بپردازید. همچنین این ابزار راهکارهایی را برای کم کردن این زمان به شما ارائه خواهد داد.

سرعت سایت

سرعت سایت

 

۴-۵. وجود کلمات کلیدی در URL ها
حضور کلمات کلیدی در یو آر ال سایت یک مسئله الزامیست و نبایست این فرصت را در سئو سایت از دست دهید.
شما احتمالا مجبور خواهید بود که ساختار پرمالینک در وردپرس را تغییر دهید. همچنین قابل فهم بودن یو آر ال ها برای کاربران، امری بسیار ضروریست.

۴-۶. پروتکل HTTPS و گواهینامه امنیتی SSL
مسئله امنیت چند وقتیست که به یکی از فاکتورهای سئو تبدیل شده است. اما گوگل به همین جا بسنده نکرده و به کاربران سایت های بدون گواهینامه SSL هشدار نیز می دهد.

پروتکل HTTPS و گواهینامه امنیتی SSL

پروتکل HTTPS و گواهینامه امنیتی SSL

این گونه هشدارها به کاربران سایت اعلام می کند که از ورود اطلاعات شخصیشان در این گونه سایت ها خودداری کنند. این مسئله خصوصا در مرور کروم به عنوان محبوب ترین مرورگر دنیا چالشی بزرگ است. چرا که این مرورگر در کنار آدرس وب سایت های بدون HTTPS علامت هشداری را قرار می دهد.
مطمئنا آخرین چیزی که بعد از زحمت زیاد انتظار ندارید که با آن مواجه شوید، یک آیکون قرمز رنگ از طرف گوگل است که به کاربران هشدار می دهد این سایت بدون امنیت کافیست.

پروتکل HTTPS و گواهینامه امنیتی SSL

پروتکل HTTPS و گواهینامه امنیتی SSL

دو پروتکل امنیتی HTTPS و SSL وجود دارند که هر دو بسیار عالی کار می کنند و حتی اگر هدف ارتقا سئو سایت نیز نباشد، به کار بردن آنها امری ضروری به نظر می رسد.
انتقال سایت از نسخه HTTP به نسخه HTTPS مطمئنا زحماتی را به دنبال خواهد داشت، اما این زحمت بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر هم اکنون قصد خرید یک دامنه و هاست برای آن را دارید حتما از ابتدا گواهینامه امنیتی را از شرکت هاستینگ خریداری کنید. دقت داشته باشید که اکثر فروشندگان هاست، گواهینامه امنیتی را به عنوان یک گزینه اضافی در هنگام فروش هاست به کاربر پیشنهاد می کنند.

انتقال سایت از نسخه HTTP به نسخه HTTPS

انتقال سایت از نسخه HTTP به نسخه HTTPS

 

سئو خارجی
بسیار خب، حال وقت آن است که از خانه خارج شده و نگاهی به دنیای بیرون بیندازید. در این قسمت به چهار قسمت بسیار مهم از سئو خارجی می پردازیم. اگر قصد مطالعه گسترده درباره این حوزه را دارید، بخش مطالب سئو خارجی سایت را حتما دنبال کنید.

۱. اعتماد (Trust)
پیج رنک (PageRank) فرمول مشهوری که توسط بنیانگذاران گوگل اختراع شد، مطمئنا تنها عامل مقیاس برای رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجوی گوگل نیست. پارامتر اعتماد بسیار در حال مهم تر شدن است و اغلب آپدیت های اخیر گوگل همراه با سیاست هایی برای مبارزه با وب سایت های اسپم بوده اند.
TrustRank معیاری برای مجاز بودن یا نبودن سایت شماست. به عنوان مثال اگر یک برند بزرگ در حیطه کاری خود باشید، احتمالا گوگل به شما اعتماد خواهد کرد. بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر مانند دامنه های .edu و .gov می توانند کمک کننده باشند.

چهار عامل در ایجاد اعتماد موثرند:
۱-۱. اعتبار یا آتوریتی (Authority)
پیج آتوریتی یک معیار برای سنجش رتبه سایت است که بسته به معیارهایی نمره ای از صفر تا صد برای صفحه شما مشخص می کند. منظور از پیج آتوریتی این است که هر صفحه شما در اینترنت چقدر محبوبیت دارد. این محبوبیت اغلب از نظر محتوا، بازدید کاربران و تعداد انتشار صفحه مشخص می گردد. دامین آتوریتی دقیقا همانند پیج آتوریتی است با این تفاوت که فقط اعتبار دامنه را ملاک قرار می دهد. دامین آتوریتی نیز نمره ای از صفر تا صد را شامل می شود، اغلب دامین آتوریتی از پیج آتوریتی نمره ی بیشتری را دارد.
• دامین آتوریتی که با میزان گستردگی نام دامنه شما مرتبط است. به عنوان مثال دامین coca-cola.com آتوریتی بسیار بالایی دارد، چرا که هر کسی تا کنون اسم آن را شنیده است.
• پیج آتوریتی که بیانگر میزان آتوریتی محتوای یک صفحه به خصوص می باشد.
مقدار آتوریتی عددی بین ۱ الی ۱۰۰ است. سیستم محاسبه آتوریتی به گونه ایست که به راحتی می توان از ۱ به ۲۰ رسید، اما با این حال افزایش آن در مقادیر بالا مانند رساندن آتوریتی از ۵۰ به ۶۰ بسیار دشوار است. وبسایت هایی که آتوریتی آنها بین ۸۰ الی ۸۹ است، معمولا بالاترین آتوریتی را در بین کسب و کارهای رقیب دارند.

اعتبار یا آتوریتی (Authority)

اعتبار یا آتوریتی (Authority)

اما ساده ترین روش برای افزایش آتوریتی چیست؟
بک لینک های با کیفیت از سایت های با آتوریتی بالا همیشه بهترین روش برای افزایش آتوریتی می باشد. به عنوان مثال، سعی کنید که وبسایت های بزرگ خبری و آموزشی را تشویق به لینک دادن به سایت خود کنید.
مطمئنا این کار آسانی نیست و نیاز به زمان زیادی دارد. اما نتیجه این کار بسیار ارزشمند خواهد بود، چرا که ارزش بک لینک ها همیشه ثابت شده است. گرفتن تاییده به واسطه بک لینک از سایت های معتبر، در دسته سئو کلاه سفید قرار گرفته و تاثیر به سزایی در سئو و افزایش رتبه خواهد داشت.

۱-۲. بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش
بانس ریت به شکل ساده به درصدی از کاربران گفته می شود که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده کرده و بدون دیدن صفحه دیگری از سایت، آن را ترک می کنند.
خود واژه‌ی Bounce به معنای برخورد با مانع و بازگشت سریع است (درست مثل توپ پینگ پونگ که به مانع می‌خورد و بازمی‌گردد).

بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش

بانس ریت (Bounce Rate) یا نرخ پرش

محتوا، سرعت سایت، کارامدی و جذب مخاطبین هدف صحیح، همگی جز عوامل کاهش بانس ریت محسوب می شوند. واضح است که هر چه کاربران زمان بیشتری را در سایت سپری کرده، سرعت سایت بیشتر بوده، ظاهر سایت خوب بوده و محتوای آن با کیفیت باشد، بانس ریت سایت نیز کمتر خواهد بود.
ویدئوها یکی از راه های کاهش بانس ریت هستند. البته کیفیت ویدئو ها می بایست بسیار بالا بوده و نحوه ارائه آن نیز خوب باشد.
معیارهایی مانند بانس ریت بیان کننده کیفیت محتوای سایت نیز می باشند و گوگل نیز از آن استفاده می کند. به عنوان مثال تصور کنید که به جستجوی کلمه پیتزا پرداخته اید. آیتم های دوم و سوم نتایج گوگل از دید شما بسیار خوب هستند و همین مسئله موجب می شود که چندین صفحه از این سایت ها را مشاهده کنید.
اما مورد اول مطابق با انتظارات شما نیست و پنج ثانیه پس از ورود، دکمه بک را زده و به نتایج جستجو بر می گردید. این سناریو به گوگل اعلام می کند که رتبه اول نتایج کیفیت لازم را نداشته و قادر به جذب کاربر نیست.
گوگل از این اطلاعات استفاده کرده و در صورت تکرار شدن این اتفاق در تعداد بسیار زیاد، بدون هیچ مکثی رتبه آن سایت را کاهش می دهد. به همین دلیل است که نرخ کلیک نیز برای گوگل بسیار مهم می باشد.

۱-۳. سن دامنه
اهمیت داشتن عمر دامنه و سوابق ان در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل باعث شده است که صاحبان وب سایتها و یا کسانیکه می خواهند به تازگی شروع به طراحی سایت کنند تمایل بیشتری داشته باشند که از دامینهای قدیمی استفاده کنند .عمر دامنه از زمان خریداری ان دامنه در نظر گرفته می شود اما عمر مفید ان دامنه از زمان راه اندازی و بارگذاری وب سایت و از زمانی است که اقدام به بهبود رتبه و اقدامات سئوی سایت اغاز شده است .
اعتماد، آتوریتی و سن دامنه همگی در یک چیز مشترک هستند و آن هم برندینگ می باشد.

برندینگ

برندینگ

۱-۴. هویت
همانطور که در بالا ذکر شد، داشتن یک برند یا هویت آنلاین نشانه ای از اعتبار و اعتماد برای موتورهای جستجوست، اما ایجاد این اعتماد زمانبر است.
نیازی نیست که حتما برای برند خود یک نام مستقل داشته باشید. تبدیل نام شما به برند نیز همانگونه عمل می کند. چیزی که در اینجا اهمیت دارد اینست که برندینگ از پنالتی شدن سایت در برابر آپدیت های آینده گوگل محافظت می کند.
این مسئله تقریبا توضیح می دهد که چرا گوگل برندها را معمولا به بقیه سایت ها ترجیح می دهد. مطمئن باشید که توطئه ای در کار نیست. کاربران معمولا برندهایی که نامشان آشناست را به بقیه برندها ترجیح می دهند.
تحقیقاتی که از طرف وبسایت جستجو Engine land انجام شده نشان می دهد که ۷۰% مشتریان آمریکایی در هنگام جستجو، فروشگاه اینترنتی نام آشنا را به بقیه موارد ترجیح داده و بر روی نام آنها کلیک می کنند.

برندینگ

برندینگ

داشتن یک نام برند قابل تمایز حتی مهمتر از این مسائل نیز هست و در بسیاری از مواقع بر مسائلی مانند کیفیت و قیمت کالا نیز ارجحیت دارد. آیا در هنگام کلیک بر روی نتایج جستجو، آن سایتی را انتخاب کرده که سالهاست در حال خرید از آن هستید یا ریسک کرده و یا بر روی وبسایت نا آشنا کلیک می کنید؟

۲. لینک ها
شاید شما از جمله افرادی هستید که به این مسئله معتقد بودید که بک لینک همه چیز سئو است. مطمئنا تا اینجای مطلب متوجه شده اید که این مسئله کاملا اشتباه است. بک لینک ها نیز مانند تمام بخش های سئو که تا اینجا مطرح کردیم، بخشی از سئو را تشکیل می دهند. دقت داشته باشید که روش های زیادی برای ساخت بک لینک وجود دارد.

بک لینک

بک لینک

اما منتظر نمانید که دیگران به شما لینک دهند. شما می بایست ابتکار عمل را در دست گرفته و از سایر سایت ها بخواهید که به شما لینک دهند. در هنگام گرفتن بک لینک به سه فاکتور زیر دقت کنید:

۲-۱. کیفیت بک لینک ها
با اینکه بک لینک ها همه چیز سئو نیستند اما کیفیت بک لینک ها همه چیز بک لینک است. کیفیت بک لینک ها بسیار بیشتر از تعداد آنها اهمیت دارد.
در کسب بک لینک های با کیفیت ابتدا بایست منابع درستی را انتخاب کرده و در ازای چیزی، بک لینک را از آن وبسایت درخواست کنید.
اغلب افراد به تعداد بک لینک ها دقت می کنند. و این طرز تفکر به دلایل زیر اشتباه است:
• موتورهای جستجو معمولا اغلب بک لینک های بی کیفیت را نادیده می گیرند.
• لینک های از وبسایت های مختلف، ارزش بسیار بیشتری نسبت به تعداد زیادی بک لینک از یک وبسایت مشخص دارد.
• لینک از سایر سایت ها مطمئنا ارزش بسیار بیشتری نسبت به لینک های داخلی سایت دارد.

۲-۲. لینک داخلی
لینک داخلی به لینک هایی گفته میشوند که به صفحاتی ارجاع داده میشوند که به ادرس خود سایت یکی هستند. یعنی ادرس کلی منبع و مقصد یکی هستند.
لینک ها داخلی از یک صفحه یک دامنه به صفحه ی دیگری از همان دامنه میروند.

لینک داخلی

لینک داخلی

لینک های داخلی به ۳ دلیل کلی ایجاد میشوند:
• آنها به کاربر این اجازه را میدهند که در وبسایت راحت تر گردش کند.
• به مدیر وبسایت اجازه میدهد که قدرت رنک Link Juice را در کل وبسایت تقسیم کند.
• به مدیر وبسایت این امکان را میدهند که اطلاعات تکمیلی را در مورد یک پست در داخل خود وبسایت به خود کاربر بدهد.
لینک های داخلی بهترین روش برای ساختن ساختار کلی یک سایت میباشند.
یک وبسایت خوب با ساختار لینک های داخلی خوب تصویری مانند زیر را ایجاد میکند برای اسپایدرها:

ساختار لینک های داخلی

ساختار لینک های داخلی

 

۲-۳. تعداد لینک ها
در نهایت تعداد بک لینک ها نیز دارای اهمیت بوده و شما می بایست نسبت به تولید آنها در طول زمان اقدام کنید. البته اگر یادتان باشد گفتیم که کیفیت بک لینک ها در حالت کلی مهم است. اما هر چه تعداد همین بک لینک های با کیفیت بیشتر باشد، سئو سایت در سطح بالاتری خواهد بود.
همچنین گرفتن بک لینک برای کدام یک از صفحات سایتمان نیز مهم است. لینک به صفحه اصلی خوب است، اما در حالت عادی بک لینک های به سمت صفحه اصلی وقتی طبیعی به نظر می رسند که اغلب با انکرتکست عنوان سایت نوشته شده باشند.
حقیقت ماجرا اینست که اغلب کاربران به صفحات و پست های سایتتان لینک می دهند. ایده آل ترین حالت اینست که در یک صفحه خارجی به مطلبی مشابه با یکی از صفحات داخلی مهم سایت لینک دهید. مطمئنا شما نمی خواهید که مهترین صفحه سایت شما از دید گوگل صفحه قوانین سایت باشد. چرا که هیچ محصول قابل خرید و خدمات قابل سفارشی در این صفحه وجود ندارد.
اشتباه دوم در لینک سازی اینست که از صفحات کاملا نامرتبط لینک بگیریم. بک لینک کسب شده می بایست در صفحه ای قرار داشته باشد که از نظر مفهومی به صفحه لینک شده در سایت ما نزدیک باشد. بنابراین کیفیت منبع بک لینک نیز اهمیت زیادی دارد.

۳. فاکتورهای مربوط به کاربران
سومین قسمت از سئو خارجی فاکتورهای مرتبط با کاربر است. با اینکه اغلب این فاکتورها از کنترل شما خارج است، اما کارهایی وجود دارند که می تواند با انجام آنها شانس کسب توجه یک سری از مخاطبین را بالاتر برد.

۳-۱. کشور کاربر
تمام جستجو کنندگان آیتم هایی را در نتایج جستجو مشاهده می کنند که در کشور خودشان وجود دارد. ساعت کاری رستوران ها و فروشگاه ها در نتایج جستجو منطبق با زمان محلی جستجو کنندگان است.
موتورهای جستجو نیز برداشت های متفاوتی از کلمات دارند. جستجوی یک عبارت در آمریکا می تواند نتایج متفاوتی نسبت به جستجوی همان عبارت در انگلستان داشته باشد. یکی از راه هایی که می توان با استفاده از آن به گوگل اعلام کرد که هدف شما مخاطبین چه کشورهاییست، استفاده از نام کشورهای موردنظر در کلمات کلیدیست. اما قبل از آن از خود بپرسید که آیا چند زبانه کردن سایت به اندازه کافی ارزشمند است یا نه؟
سطح رقابت در یک کلمه از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. اگر به خاطر داشته باشید، اشاره کردیم که انتخاب کلمات کلیدی به سطح دشواری رقابت در آنها نیز وابسته است.
گوگل در کانادا مطمئنا نتایج متفاوتی را به ازای یک کلمه در ایران خواهد داشت. این مسئله بدین معنیست که سطوح رقابتی در کشورهای مختلف متفاوت است.
یک سایت چند زبانه نه تنها اطلاعات شما را به کاربران بیشتری در جهان نشان خواهد داد، بلکه موجب کسب رتبه آسانتر در سایر نقاط دنیا نیز می گردد. در بسیاری از سایت ها مشاهده می شود که میزان ترافیک سایت بعد از چندزبانه کردن آن به مقدار حداقل ۴۰% افزایش یافته است.
ساخت یک وبسایت چند زبانه میتواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد، اما پیاده سازی و سئو سایت های چند زبانه کار راحتی نیست. بسیاری از ترجمه کنندگان آنلاین، اصلا از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و بنابراین نیاز است که از اشخاص بومی و مسلط بر سایر زبان ها استفاده کنید.
بدین شکل کیفیت و دقت محتوای ترجمه شده افزایش یافته و کاربران را بیشتر به سمت خود جلب می کند. همه این مسائل دست در دست هم می گذارند و موجب افزایش رتبه سایت می گردند.

۳-۲. شهر کاربر
سئو مبتنی بر منطقه جغرافیایی و خصوصا شهر کاربران نیز می تواند باشد. به همین دلیل است که در جستجوهای خود بعضا به آیتم های بر میخورید که مختص شهر شماست.
مجددا یاداوری می کنیم که نام شهر در کلمه کلیدی می تواند موثر باشد، اما اگر فعالیت شما محدود به یک شهر به خصوص نیست، خیلی نام شهر را در کلمات کلیدی ذکر نکنید. به این واسطه از شناخته شدن کسب و کار خود تنها محدود به یک منطقه جغرافیایی، جلوگیری می کنید.

۳-۳. تاریخچه جستجو کاربر
اگر جستجو کنندگان قبلا در همان صفحه از سایت شما حضور داشته و یا در حالت کلی زیاد به سایت شما سر می زنند، احتمالا صفحات سایت شما در رتبه های بالاتری برای آن کاربر نمایش داده می شود. چرا که گوگل در چنین شرایطی تصور می کند که نتایج سایت شما برای آن کاربر بسیار حائز اهمیت می باشد.

تاریخچه جستجو کاربر در گوگل

تاریخچه جستجو کاربر در گوگل

۳-۴. شبکه های اجتماعی کاربر
آیا دارای یک کانال یوتیوب یا گوگل پلاس برای برند خود هستید؟ در این صورت هر چه کاربران بیشتری دنبال کننده شما باشند، نتایج بهتری را کسب خواهید کرد.
وقتی گوگل مشاهده می کند که کاربری یک برند را در شبکه های اجتماعی گوگل پلاس و یوتیوب دنبال می کند، احتمالا نتایج بیشتری از وبسایت یا پست های شبکه های اجتماعی آن برند را در نتایج جستجوی کاربر نمایش می دهد.

شبکه های اجتماعی کاربر

شبکه های اجتماعی کاربر

 

۴. شبکه های اجتماعی
در کنار سیگنال هایی که از فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی از سمت گوگل مشاهده می شود، روش های دیگری نیز وجود دارند که موجب رتبه بهتر سایت شما می گردند.
از آنجا که لینک ها در شبکه های اجتماعی موجب افزایش اعتبار دامنه می شوند، بنابراین شبکه های اجتماعی از این حیث مهم هستند. مطالعات زیادی توسط کارشناسان سئو انجام شده که نشان از با ارزش شدن فعالیت در شبکه های اجتماعی است. دو عامل وجود دارند که در این زمینه موثرند.

۴-۱. کیفیت اشتراک گذاری ها
همانند بحث کیفیت بک لینک ها، این که چه کسی به اشتراک پست ها و لینک های شما می پردازد، مهم است. گوگل اینفلوئنسرها را تشخیص داده و به محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط آنها، نسبت به سایر صفحات کوچک، اهمیت بیشتری می دهد.

۴-۲. تعداد اشتراک گذاری ها
دومین معیار تاثیرگذاری تعداد اشتراک ها در شبکه های اجتماعیست. بیشتر شدن تعداد اشتراک گذاری، رویایی برای هر بازاریاب فعال در این حیطه است، اما در تاثیر گذار بودن این فاکتور، مبالغه نیز می شود. روش ها و ترفندهای زیادی برای داشتن حداکثر اشتراک گذاری وجود دارد، اما بهترین تکنیک، تولید محتوای بسیار با کیفیت است.
معمولا در بحث های بازاریابی آنلاین، محتوای طولانی تر شانس بیشتری دارد، اما در مورد شبکه های اجتماعی این مسئله کمی برعکس است. کاربران علاقه ای به متن های بلند نداشته و عکس یا ویدئو را ترجیح می دهند.
طبق مطالعه ای که توسط Jonah Berger در یک مجله تحقیقات بازاریابی انجام شده است، محبوبیت زیاد یک پست توسط یک تحریک فیزیولیژیکی صورت می گیرد. محتواهایی که موجب هیجان های مثبت و منفی در کاربران می شوند احتمال وایرال (محبوب) شدن آنها بسیار بیشتر است.
به همین دلیل است که خبرهای جعلی معمول محبوب می شوند، علی رغم اینکه صحت ندارند. بعضی از سایت های خبرهای جعلی دارای درامد ماهانه بیش از ۵۰۰ هزار دلار هستند، چرا که ترافیک زیادی را جذب می کنند.
البته ما قصد تبلیغ انتشار خبرهای جعلی را نداریم. چیزی که مد نظر ماست، اینست که شما قبل از انتشار یک پست می بایست به تمام جنبه های آن پست دقت کرده و در مورد آن فکر کنید.
اگر در نوشتن محتوا بر روی عوامل محرک مخاطبین خود دست بگذارید، اغلب مشاهده خواهید کرد که آن محتوا بسیار مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

مجموعه:   مقالات

نظرات

  • منتشر شده در: فروردین ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۹:۵۱

    سینا

    مطلبتون راجع به سئو بسیار عالی و کامل بود. سپاسگذارم

90 − 85 =